Mam 40 lat i nie umiem pływać…

1112

Istnieją umiejętności, które uważa się za podstawowe. Takie, które każdy z nas powinien opanować. Najlepiej w dzieciństwie. Jedną z nich jest nauka pływania. Co jednak w sytuacji, jeśli nie uda się nauczyć pływać do 40-tki? Czy w takim układzie wizyta na basenie to wstyd?

Co robić na basenie, gdy nie umie się pływać?

Brak umiejętności pływania może utrudnić nieco wyjście na basen. Jednak nic straconego. Grunt to dobre przygotowanie.

Zamiast wyjścia na klasyczną, prostą pływalnię, można wybrać się do aquaparku, gdzie skorzystamy z wielu atrakcji, do których umiejętność pływania nie jest niezbędna.

Większe baseny posiadają też zazwyczaj wanny z jacuzzi, w których można się wygrzać i zrelaksować, do tego zjeżdżalnie, umożliwiające aktywne spędzanie czasu. Fajnym rozwiązaniem są zajęcia zorganizowane polegające na wykonywaniu ćwiczeń w wodzie (aqua fitness), które pozwalają skorzystać z zalet przebywania w basenie, bez konieczności pływania.

nie umiem pływać

Nauka pływania dla dorosłych

Można nauczyć się pływać w każdym wieku: po 40-tce, 50-tce czy jeszcze później. Wszystko zależy od chęci i determinacji.

Wiele kobiet rezygnuje z powodu skrępowania i wstydu. Jest na to sposób – zapisanie się na zajęcia dla dorosłych. W grupie można poczuć się pewniej. Niektórzy decydują się również na prywatne lekcje z dobrym instruktorem.

Warto się przemóc, bo nauka pływania to opcja nie tylko dla tych, którzy nie potrafią się utrzymać na wodzie, ale także dla tych, którzy chcą udoskonalić swoją technikę pływania. Nie tak rzadko zdarza się, że nie chcemy pływać tam, gdzie nie mamy gruntu, nie umiemy nurkować, czy pływać z zanurzoną głową lub boimy się skakać do wody. Lekcje na basenie pozwolą nam przełamać strach i poczuć się pewniej.

Dlaczego warto nauczyć się pływać?

Pływanie to:

  • świetny sposób na wzmocnienie mięśni,
  • angażuje wszystkie mięśnie,
  • pływanie działa leczniczo i profilaktycznie,
  • modeluje sylwetkę,
  • poprawia samopoczucie,
  • walczy z bólem kręgosłupa,
  • koryguje wady postawy,
  • polecane jest dla osób mających skrzywienie kręgosłupa,
  • wzmacnia układ oddechowy, zwiększa pojemność płuc,
  • pobudza układ krążenia,
  • wspomaga odchudzanie, pozwala na szybkie spalenie tłuszczu,
  • korzystnie wpływa na stawy,
  • łagodzi dolegliwości związane z wysokim ciśnieniem krwi,
  • odstresowuje.

Dlatego warto spróbować i na następnych wakacjach mieć wybór – materac czy może pływanie bez niego.

4 KOMENTARZE

  1. Ja pływać umiem tak po swojemu, unoszę się na powierzchni, ale marzę o tym by robić to lepiej. Powoli kończę 30 lat i chyba czas najwyższy się wziąć za to. Nie czuje zażenowania, tylko zauważyłam, że trudniej jest znaleźć zajęcia dla dorosłych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here