Dieta na płaski brzuch po 40 – kilka prostych zmian na dzisiaj

11

Dla jednych płaski, umięśniony brzuch to wielkie marzenie, do którego spełnienia konsekwentnie dążą. Inni twierdzą, że najbardziej kobiecy jest miękki, lekko odstający brzuszek. Trudno pogodzić te dwie grupy osób. Jedno jest pewne, skrajność w żadną stronę nie jest dobra: ani niedobór tkanki tłuszczowej, ani jej nadmiar nie doda nam zdrowia. W dzisiejszych czasach, co nie jest raczej zaskoczeniem, szczególnie często mamy problem z tym drugim: gromadzeniem zbędnych kalorii w okolicy talii. Tendencja ta dramatycznie zwiększa ryzyko wystąpienia wielu trudnych w leczeniu chorób. Co zrobić, by się pozbyć oponki? Najlepsza jest oczywiście dieta na płaski brzuch po 40. To od niej należałoby zacząć. Paradoksalnie to codzienny jadłospis jest ważniejszy niż ruch. Zmieniając nawyki żywieniowe, więcej ugramy niż katując się na siłowni.

Dieta na płaski brzuch po 40: najważniejsze zasady

  • bądź cierpliwa, wraz z wiekiem odchudzanie jest trudniejsze. To, co sprawdzało się po 20 urodzinach teraz może wymagać więcej czasu. Nie poddawaj się, bądź konsekwentna. Efekty przyjdą.
  • ogranicz spożycie cukru – niestety słodkie bułeczki, ciasteczka i czekolada nie poprawiają wyglądu sylwetki. Nadmiar cukru w diecie prowadzi do skoków wydzielania insuliny, czego konsekwencją jest tendencja do gromadzenia tłuszczu w okolicy talii.
  • ogranicz spożycie soli – zbyt duża ilość sodu w diecie prowadzi do wzdęć i obrzęków. Powinnaś spożywać nie więcej niż 1500 mg soli dziennie. Zwróć uwagę na ilość konserw, słonych przekąsek i dan gotowych spożywanych każdego dnia.
  • ogranicz ilość przetworzonych węglowodanów – co pomoże utrzymać Ci optymalny poziom cukru i insuliny we krwi. Wszelkie produkty prowadzące do nagłego wzrostu cukru nie są wskazane, bo stymulują organizm do przemiany uzyskanych kalorii w tłuszcz i magazynowania go. O jakich produktach mowa? O białym chlebie, makaronach, słodyczach, płatkach śniadaniowych, gazowanych napojach.
  • sprawdź, czy nie cierpisz z powodu nietolerancji laktozy – wraz z wiekiem rośnie ryzyko rozwinięcia się nietolerancji laktozy, czego objawem są wzdęcia. Być może dobrym pomysłem będzie unikanie produktów mlecznych. Rozważ to.
  • zacznij dzień od protein – wybierz jajka na twardo, omlet z warzywnymi dodatkami lub jogurt grecki z owocami na śniadanie.
  • dodawaj do każdego posiłku warzywa – to warzywa powinny stanowić podstawę Twojego jadłospisu.
  • dbaj o odpowiednią ilość kwasów omega 3 w diecie – zadbaj, by każdego dnia zjeść porcję tego ważnego składnika sprzyjającego szczupłej talii – sięgając po ryby, orzechy lub jajka.
  • uważaj na bezcukrowe gotowe produkty spożywcze – często zawierają sztuczne substancje słodzące, które są trudne w trawieniu. W konsekwencji w trakcie ich trawienia przez bakterie jelitowe dochodzi do fermentacji, czego konsekwencją są wzdęcia.
  • przyjmuj witaminę D3, która pozwala minimalizować wahania hormonalne pojawiające się po 40 i mające bezpośredni wpływ na wydzielanie hormonów apetytu – greliny i leptyny.
  • zapomnij o dietach, które nie działają lub dają krótkotrwałe efekty. Zmień styl życia, zadbaj o siebie najlepiej jak to możliwe.

dieta na płaski brzuch po 40

Co jeszcze możesz zrobić, by mieć płaski brzuch?

  • systematycznie trenuj. Usuwanie tłuszczu w okolicy brzucha wspomaga trening aerobowy (jazda na rowerze, marsz, pływanie), ale także trening siłowy budujący masę mięśniową. Masa mięśniowa zwiększa również spoczynkowy metabolizm, który niestety obniża się wraz z wiekiem. Zapomnij o brzuszkach na etapie spalania tłuszczu z brzucha!
  • naucz się radzić ze stresem – to właśnie napięcie psychiczne prowadzi często do podjadania.
  • zapomnij o nierealnych planach – dietą i rozsądnym podejściem do aktywności fizycznej jesteś w stanie wiele osiągnąć. Nie zadręczaj się jednak planami schudnięcia d rozmiaru z liceum. Zaakceptuj, że Twoje ciało zmienia się wraz z wiekiem.
  • zadbaj o odpowiednią ilość snu – organizm po 40 nie regeneruje się tak szybko, jak wtedy, gdy miałaś 20 lat. Potrzebujesz snu, który ma wpływ na Twoje samopoczucie, wygląd i apetyt.

11 KOMENTARZE

  1. Do 40 jeszcze trochę mi brakuję, ale bardzo przydatne rady. Zasada, żeby zapomnieć dietach tylko zmienić swój styl życia na zdrowszy i więcej się ruszać obowiązuje w każdym wieku. Ćwiczę regularnie 3 razy w tygodniu, zdrowiej jem, wiadomo czasami małe grzeszki się zdarzają, ale o niebo lepiej się czuję i mam więcej energii 🙂

  2. Witajcie,
    jak najbardziej zgadzam się z powyższymi zapisami. Są to podstawowe zasady, które pomogą w zrzuceniu kilku kilogramów. Jednak jak dla mnie istnieje jeszcze jeden klucz do płaskiego brzucha (a przede wszystkim szczupłej sylwetki), a mianowicie PICIE WODY!
    Wierzcie mi lub nie, ale np picie 5 l wody dziennie jest bardzo efektywne. Dzięki temu schudłam aż 8 kg w ciągu 1,5 miesiąca. Co prawda ciężko jest w siebie wcisnąć tyle płynów, ale naprawdę warto.
    Prócz tego oczywiście odpowiednia dieta i aktywność fizyczna.

  3. A wiecie o tym, że największy procent osób odchudzających się zmaga się właśnie z otyłością brzuszną? Coś strasznego co się dzieję w tych czasach, a czego to jest wina? Oczywiście niezdrowych składników w naszych produktach i posiłkach. Wiele jest tych substancji E powodujących nie tylko nadwagę, otyłość ale i inne choroby.. Myślę więc, że podstawowym czynnikiem przejścia na dietę jest pozbycie się sztucznych substancji z codziennej diety. Ograniczenie słodkich soków. Odkąd rozpoczął się sezon na świeże owoce codziennie gotuję garnek kompotu. 10 minut roboty a ile zdrowia! Z tych zasad mogę tez przyznać, że stosuję witaminę D3 w tabletkach.

  4. W tym roku przekroczyłam magiczną 40. Uważam, że w tym wieku życie dopiero się zaczyna, prawda? 🙂 Mam wielkie plany na ten rok. Między innym chciałabym skupić się wreszcie na sobie. Zrzucić parę kilogramów i spełnić szereg marzeń, nawet tych najbardziej szalonych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here