Dieta owocowo-warzywna – najlepsza, a stosuje ją niewielu

49

Według dietetyków, jeśli chcemy być zdrowi i mieć szczupłą sylwetkę, nasze codzienne posiłki powinny składać się w 70% z warzyw, pozostałe grupy powinny stanowić 30%. Tymczasem jest odwrotnie. W większości domów dominuje nabiał, mięso, zboża, przekąski i słodycze. Warzywa traktowane są jako dodatek. Tę niezdrową tendencję można zmienić. Rozwiązaniem jest dieta owocowo-warzywna.

Dieta owocowo-warzywna – dlaczego jest najlepsza?

Współczesny tryb życia nie jest zdrowy, sprzyja zaburzeniu wewnętrznej równowagi kwasowo-zasadowej. Szacuje się, że aż 75% Europejczyków ma problemy z zakwaszeniem organizmu. Przyczyna? Przede wszystkim zbyt duże spożywanie produktów odzwierzęcych, zwłaszcza czerwonego mięsa, przetworów mlecznych, jaj. Powiesz, że skoro produkty odzwierzęce nie są zdrowe, to może zdecydować się na wegetarianizm?

I tu niespodzianka. Paradoksalnie wcale nie jest wskazane przejście na dietę warzywną w 100%. Dla równowagi kwasowo-zasadowej najlepsza jest różnorodna dieta bogata w warzywa, w której warzywa będą stanowiły 70% wszystkich spożywanych składników. 30% powinny stanowić nabiał, zboża, mięso.

dieta owocowo-warzywna

Zacząć od detoksu?

Wiele osób decyduje się rozpocząć zmianę trybu życia od diety Ewy Dąbrowskiej, uważanej za formę postu, detoksu, który nie tylko pozwala mocno schudnąć, ale również w wielu przypadkach zmniejsza objawy chorobowe. Historie wielu osób pokazują, że wystarczyła zmiana diety, by znacząco poprawić wyniki krwi, a nawet odstawić tabletki stosowane od miesięcy.

Jakie zalety ma dieta owocowo-warzywna?

  • działa niczym miotełka, pozwala pozbyć się złogów obciążających jelita,
  • jest źródłem błonnika, który zmniejsza głód,
  • pozwala wyregulować rytm wypróżnień (zwiększeniu ilości warzyw w diecie powinno towarzyszyć zwiększenie ilości wody),
  • pomaga uzupełnić niedobory żywieniowe,
  • wzmacnia skórę, włosy i paznokcie,
  • dodaje urody,
  • dodaje energii,
  • w wielu przypadkach poprawia wyniki krwi,
  • pozwala pozbyć się wielu dolegliwości – często chronicznych bóli, uczucia zmęczenia, drażliwości, itd,
  • chroni przed osteoporozą,
  • odkwasza organizm.

Dieta bogata w warzywa

Dieta owocowo-warzywna Dąbrowskiej ma wielu zwolenników. Warto zastosować jej zalety, zmieniając swoje życie. Zasady diety dostępne są tutaj. Kliknij.

Na co dzień warto stosować dietę bogatszą w warzywa i owoce. Podstawą powinny być sezonowe, lokalne warzywa. W sezonie zimowym warto sięgać po kiszonki i mrożonki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here