Jakie dodatki do owsianki, by było zdrowo i smacznie?

11

Owsiankę można kochać lub nienawidzić. Można ją też akceptować, z rozsądku. Wiadomo przecież, że jest pożywna, stanowi świetne źródło energii, doskonale przy tym nadaje się dla osób na diecie. Dostarcza mnóstwo białka, witamin z grupy B, substancji działających antydepresyjnie. Dodatkowo jest łatwa w przygotowaniu. Można ją jeść na pierwsze, drugie śniadanie, a nawet na podwieczorek. Co jednak zrobić, by uatrakcyjnić jej smak? Oto najlepsze dodatki do owsianki. Poeksperymentuj w kuchni!

dodatki do owsianki

Owsianka na wodzie, na mleku a może inaczej?

Najmniej kalorii ma owsianka przygotowana na wodzie. Jednak nie wszyscy akceptują jej „podstawowy smak”. Bardzo często przyrządza się płatki owsiane na mleku krowim lub mleku roślinnym, na przykład migdałowym.

Jeśli zależy Ci na słodszym smaku, możesz spróbować ugotować owsiankę na ulubionym, naturalnym soku (najlepiej 100%, bez dodatku cukru). Świetnie sprawdza się sok ananasowy czy jabłkowy.

Przeczytaj, dlaczego warto jeść dziki ryż.

Dodatki do owsianki, czyli co smakuje najlepiej?

Owsianka ma tę ogromną zaletę, że z wieloma dodatkami smakuje wyśmienicie. Może być podawana na wiele sposobów.

  • ze świeżymi owocami – właściwie wszystkimi, malinami, borówkami, brzoskwiniami, jabłkiem, gruszkami. Większe owoce można zetrzeć na tarce lub pokroić na mniejsze lub większe kawałki, w zależności od upodobania,
  • ze suszonymi owocami, które możesz wrzucić do gotującej owsianki, dzięki temu będą jędrniejsze i po prostu smaczniejsze,
  • z prażonymi orzechami – nadają się wszystkie,
  • z pestkami słonecznika, dyni, wiórkami kokosowymi,
  • z odrobiną ulubionej ciemnej czekolady startej na tarce,
  • z owocami granatu,
  • z orzechowym masłem – możesz dodać ulubione masło orzechowe (z orzeszków ziemnych, nerkowców, migdałów) po ugotowaniu owsianki, mieszając ją z płatkami owsianymi,
  • z musem owocowym lub sokiem malinowym,
  • z twarogiem lub jogurtem greckim,
  • z mielonym cynamonem, gałką muszkatołową i goździkami,
  • można również jeść płatki owsiane w wersji pikantnej z serem i posiekanym szczypiorkiem lub z pieczarkami i kozim serem,
  • ze startą na tarce marchewką i rodzynkami,
  • z miąższem dyni i dyniowymi pestkami,
  • z posiekanymi daktylami i bananami,
  • z granolą lub ryżem preparowanym.

A Wy jak owsiankę lubicie jeść? Macie swoje ulubione dodatki?

11 KOMENTARZE

  1. ja uwielbiam owsiankę z bananem i masłem orzechowym i odrobiną gorzkiej czekolady, to taki miks dobry dla mózgu, jak mam ciężki dzień 🙂 latem uwielbiam dodawać owoce, truskawki, maliny, borówki, co jest pod ręką. Prawie zawsze daję jednak cynamon dla smaku 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here