Najszybciej tyjemy po 38 roku życia! Szczęście w związku nie sprzyja szczupłej talii

6
1384

Biologii nie da się oszukać. A Matka Natura szczególnie surowo potraktowała pod tym kątem kobiety. Zmiany hormonalne następujące wraz z wiekiem i wolniejsze tempo metabolizmu nie sprzyjają szczupłej sylwetce. Podobnie jak….szczęśliwy związek i mniejsza motywacja do dbania o zdrowe odżywiania. Między 38 a 44 rokiem życia tyjemy najszybciej. I pytanie – martwić się tym, czy niekoniecznie?

Kobiety tyją szybciej…

Błędy odżywiania i pokusy kulinarne są szczególnie zgubne dla kobiet. Problemem są późne kolacje, tradycja obfitego jedzenia przy wielu okazjach. Jednak nie tylko – naszą motywację zmniejsza również ustabilizowane życie i szczęście w związku.

Nadprogramowym kilogramom sprzyjają również ciąże, brak czasu na aktywność fizyczną, duża presja na to, by zajmować się domem i rodziną.  Poza tym już po 30 metabolizm zwalnia, a mało kto wie, że odpowiedzią na ten fakt powinno być obniżenie kaloryczności posiłków. Im jesteśmy starsi, tym powinniśmy jeść mniej. W praktyce, dzieje się często na odwrót.

Jak związek wpływa na wagę kobiety?

Ciekawy wpływ na wagę ma również fakt „pozostania w związku”. Badania naukowców z Anglii dały ciekawy wniosek. Aż 2/3 kobiet będących w stałym związku przybiera średnio nawet 12 kilogramów.

Jakim cudem?

Okazuje się, że gdy jesteśmy w związku jemy więcej. Często tyle samo lub nieznacznie mniej niż partner. Przyjmujemy również niezdrowe nawyki. Sylwetce nie sprzyjają wyjścia do kawiarni, restauracji, późne kolacje, a z czasem jedzenie przed telewizorem. Poza tym po dłuższym czasie we dwoje ludzie zaczynają mniej się starać. My kobiety przyzwyczajone do wiecznego reżimu, odpuszczamy sobie…

tyjemy gdy mamy 38 lat

Punktem przełomowym dla sylwetki kobiety ma być 38 rok życia. Dla mężczyzn z kolei 44 rok życia.

Jak nie przytyć po 40?

Sposobów jest wiele, najczęściej wymienia się:

  • zmniejszenie kaloryczności o 200 kalorii każdego dnia,
  • wyeliminowanie cukru i słodyczy z diety,
  • zwiększenie ilości warzyw w jadłospisie,
  • picie co najmniej 2 litrów wody dziennie,
  • unikanie przyjmowania dodatkowych kalorii wraz z napojami – kolorowymi sokami,
  • zwiększenie aktywności fizycznej.

Na ile jednak to dla Ciebie ważne?

6 KOMENTARZE

  1. Według mnie grunt to zdrowy styl życia 🙂
    Ucinanie kalorii? Jednego dnia człowiek zje więcej innego mniej – to normalne. Nie można się głodzić bo to rozreguluje metabolizm. Ucinać każdego dnia i dojsć do zera? Głupota. Zdrowo się odżywiać i już 🙂

    A do 40 to mi brakuje 🙂

  2. Już po 30 należy się trochę pilnować, więcej ruchu i najlepiej odstawić używki lub choć trochę je ograniczyć. Ale ruch, dużo ruchu i nawet grill po 18 nie straszny 😉

  3. To prawda że jak jest stabilizacja i miłość w związku to my rośniemy nie tylko emocjonalnie ale w szerz też 🙂 mój mąż jest na to dobrym przykładem. Jak się poznaliśmy ważył 76 kg teraz 105 i nie może tego zgubić 😉 zwala winę na mnie że za dobrze gotuje 🙂 🙂 ja też zauważyłam że mimo ruchu jaki mam zaczynam się zmieniać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here