Picie siemienia lnianego – czy to w ogóle ma sens?

16

Picie siemienia lnianego nie należy do największych przyjemności. Jednak to nie o walory smakowe tu chodzi, ale o właściwości zdrowotne, jakie kryje siemię lniane. Dlaczego naprawdę warto spróbować? Czym wyróżnia się nasza polska superżywność?

Picie siemienia lnianego po prostu się opłaca

Siemię lniane, czyli nasiona lnu, to nasze polskie superfoods. Bogate pod względem składu i jeszcze lepsze w działaniu. Sprawdza się jako domowy kosmetyk, na przykład nakładany na włosy, ale również do stosowania od środka:

  • świetnie działa na figurę,
  • reguluje pracę układu trawienia,
  • ma mnóstwo błonnika i cennego białka,
  • dostarcza wiele drogocennych kwasów omega 3,
  • osłania żołądek,
  • wzmacnia włosy i paznokcie,
  • chroni włosy przed wypadaniem,
  • nawilża i dociąża włosy,
  • siemię lniane ma mnóstwo witamin: A, B, C, D, E, K, dostarcza także selen, żelazo, wapń i cynk,
  • zmniejsza stany zapalne,
  • chroni przed rozwojem chorób, w tym nowotworów,
  • leczy kaszel i stany zapalne górnych dróg oddechowych,
  • pomaga znormalizować poziom hormonów,
  • obniża poziom cukru we krwi,
  • poprawia pamięć,
  • sprzyja pracy układu krążenia,
  • poprawia pracę mózgu, pozytywnie wpływa na koncentrację,
picie siemienia lnianego
picie siemienia lnianego

Picie siemienia lnianego – jak to zrobić?

Najlepsze efekty przynosi kuracja siemieniem lnianym, gdy jest prowadzona systematycznie. Najlepiej gdy szklankę z siemieniem lnianym pijemy rano na czczo.

Po pierwsze zaczynamy od odmierzenia łyżki siemienia lnianego. Zalewamy je gorącą wodą. Gdy napar stanie się kleisty (po około 15 minutach), zacznie przypominać galaretkę, jest gotowy do spożycia.

Trzeba jednak pamiętać, by podczas stosowania siemienia lnianego dużo pić. Siemię lniane szybko pochłania wodę, dlatego może prowadzić do odwodnienia, zwłaszcza przy sporym spożyciu.

Siemię lniane można stosować również w formie zmielonej w młynku i zastępować nim np. jajka w przepisie. Można posypywać ziarenkami przygotowywane sałatki, dodawać do koktajli.

16 KOMENTARZE

  1. ja nie jestem fanka ,poza tym poradniki o zdrowiu pisza, nie nalezy przesadzac ,poniewaz utrudnione jest przyswajanie witamin i mikroelementow przez ten sluz z siemienia

  2. Przez jakiś miesiąc, może dwa piłam regularnie, aby poprawić trawienie. Zamiast tabletek. Działało nawet całkiem dobrze, ale wyniki nie były za dobre i teraz pijam okazjonalnie. Do tego mam jeszcze akurat takie niesmaczne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here