Po co nam naprawdę zdrowe odżywianie? Bo nie tylko po to, żeby schudnąć

1

Początek roku, a zwłaszcza styczeń to dla wielu czas zmian. Także, a niekiedy przede wszystkim w zakresie zdrowia i sposobu dbania o siebie. Wyjątkowo głośno słyszymy o potrzebie wprowadzenia zdrowego odżywiania i poprawy stylu życia. Mówi się o tym, jak schudnąć i wyglądać lepiej. Jednak mało osób zwraca uwagę, że niższa waga i lepsze samopoczucie to efekt uboczny, bo w zdrowym odżywieniu tak naprawdę chodzi o co innego.

Lepsze samopoczucie

Zaczynasz zdrowo się odżywiać? Może przebiegłaś pierwszy raz w nowych butach? Uradowana stajesz na wagę i z nadzieją patrzysz na to, co zaraz się pokaże na wyświetlaczu. I tak jak się cieszyłaś, tak szybko mina Ci rzednie. Bo absolutnie nie stało się nic. Przypadek?

Niekoniecznie. Norma.

Zmiana nawyków żywieniowych nie prowadzi od razu do wielkich rewolucji. Na efekty w postaci niższej wagi trzeba poczekać. To, czego doświadczamy niemal od razu to zmiana samopoczucia. Poczujemy się lżejsze, zyskamy energię, zauważymy być może, że niektóre przykre symptomy, których doświadczałyśmy, znikają. Nasz nastój poprawia się.

Dość szybko znikają także problemy trawienne. Normalizuje się tempo wypróżniania, żegnamy problemy z zaparciami, wzdęciami, itd.

Piękniejszy wygląd

Zdrowe odżywianie pozwala uzupełnić niedobory żywieniowe, dostarczając takich składników jak witaminy i mikroelementy, a to z kolei korzystnie wpływa na nasz wygląd. Pozwalają wzmacniać włosy, wygładzają skórę, poprawiają wygląd paznokci.

Dobrze zbilansowana dieta może zażegnać wiele problemów z wyglądem skóry (zmniejszyć ilość zaskórników, pryszczy, ograniczyć cellulit, ograniczyć nadprodukcję sebum lub zmniejszyć suchość skóry), ograniczyć wypadanie włosów, czy łamanie paznokci. Można wspomóc organizm w usuwaniu toksyn i tym samym poprawić wygląd skóry. Nasza cera na dobrej diecie wygląda ładniej, włosy zaczynają lśnić.

Lepsza kondycja

Wchodzisz po schodach i masz zadyszkę? Zwróć uwagę na to, co jesz. Być może spożywasz obfite posiłki, ale brakuje w nich tego, czego potrzebuje Twój organizm. Tym sposobem niby jesz, ale ciągle jesteś niedożywiona.

Organizm, który nie otrzymuje wraz z dietą tego, czego potrzebuje, lepiej funkcjonuje. Łatwiej się adaptuje do trudnych warunków, lepiej znosi wysiłek, staje się bardziej wytrzymały, wydolny.

Mniej chorób

Odpowiednia, dobrze zbilansowana dieta to lepsza odporność na choroby, mniejsza tendencja do łapania infekcji.

Jeśli dostarczamy z dietą wystarczająco dużo witamin, składników mineralnych i dobrych tłuszczy, organizm ma szansę reagować na zagrożenie z zewnątrz lepiej. Szybciej je odpierać i wzmacniać osobistą odporność.

Dodatkowo odpowiednie menu zmniejsza negatywny wpływ stresu. A ten, jak wiemy, jest ostatnio ogromny.

Niższa waga

Zdrowsze odżywianie gwarantuje w dłuższej perspektywie czasu niższą wagę i piękniejszy wygląd sylwetki. To jednak, jakie efekty zauważysz i kiedy, zależy, z jakiego pułapu startujesz. Osoby otyłe generalnie szybciej tracą wagę.

Dobra dieta pozwala normalizować łaknienie, ogranicza ochotę na podjadanie, zmniejsza łaknienie na słodycze.

Mniej chorób i dłuższe życie

Czy wiesz, że mnóstwo chorób, jakich doświadczamy, to wynik złych nawyków odżywiania? To właśnie z powodu nieprawidłowego menu rozwija się cukrzyca typu drugiego, osteoporoza, choroby układu krążenia, a także wiele typów nowotworów.

Eksperci wskazują, że zwiększenie ilości warzyw, owoców w diecie, ograniczenie cukru, soli pozwala ograniczyć ryzyko wystąpienia wielu chorób. Pozwala poprawić jakość życia, a nawet umożliwia dożycie sędziwych lat w dobrym zdrowiu.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here