Najczęstsze problemy zdrowotne kobiet po 40-tce – jak im zapobiegać?

205

Wraz z wiekiem nabierasz doświadczenia. Zmieniasz się. Dojrzewa również Twoje ciało, zauważasz jego nowe potrzeby, Twoje ciało prosi o rozpieszczanie, woła do Ciebie, byś dostrzegła, że szybciej się męczy i potrzebuje więcej wsparcia, łagodnego podejścia i wyrozumienia. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko wynikające z większego zmęczenia, bólu czy po to, by opóźnić proces starzenia.

Już teraz możesz zrobić wiele, by wyglądać lepiej i czuć się doskonale. Przede wszystkim to odpowiedni czas, kiedy powinnaś zwrócić uwagę na stosowaną na co dzień dietę. Oto zasady, które warto wziąć pod uwagę.

Z jakimi dolegliwościami musisz się zmierzyć?

Po 40-tym roku życia częściej będziesz się mierzyć z:

  • zaparciami,
  • niestrawnością,
  • wzdęciami,
  • szybszym męczeniem,
  • wahaniami nastroju,
  • problemami z ciśnieniem krwi,
  • żylakami,
  • zaburzeniami pracy serca.

Gdy masz ponad 40 lat, możesz zacząć wkraczać w klimakterium, okres, który kończy ostatnia miesiączka, zamykająca czas płodności w życiu kobiety. Czas ten jest wyjątkowo wymagający i obfituje w wiele problemów zdrowotnych.

Z wieloma popularnymi problemami po 40-tce można sobie poradzić, zmieniając styl życia, zwracając szczególną uwagę na stosowaną dietę oraz zwiększając aktywność fizyczną. Systematyczne starania pozwalają uzyskać dobre efekty i zwiększają komfort życia w kolejnych dekadach życia.

Na problemy trawienne, wzdęcia, zaparcia świetnie sprawdza się wzbogacenie menu w błonnik. W codziennej diecie nie powinno brakować świeżych warzyw i owoców, które usprawniają przesuwanie się pokarmów w jelicie, regulują cykl wypróżniania. Jednak jak w wielu sytuacjach również i tutaj należy zachować równowagę – zbyt duża ilość błonnika może utrudniać wchłanianie witamin. Dodatkowo jedząc więcej błonnika, należy zwiększyć ilość przyjmowanej wody. To bardzo ważne, bo w ten sposób można zapobiec zaparciom.

Korzystnie na trawienie wpływają również probiotyki, które są obecne szczególnie w produktach mlecznych – serach, kefirze, jogurcie, maślance.

Dieta również sprawdzi się u kobiet z nadciśnieniem. Warto o nią zawalczyć, bo zbyt wysokie ciśnienie krwi może doprowadzić do kolejnych chorób. Menu bogate w warzywa i owoce i ograniczenie słonych przekąsek ma szansę obniżyć ciśnienie krwi. Zdrowe tłuszcze roślinne i ryby z kolei dbają o jakość naczyń krwionośnych.

Zdrowy codzienny jadłospis po 40-tce może ochronić również przed rozwojem cukrzycy. Należy ograniczyć produkty, które doprowadzają do nagłych wahań cukru we krwi – czekoladę, cukier, słodycze, kolorowe napoje, owoce kandyzowane, suszone.

Bardzo istotne jest, by jeść co 3-4 godziny, dbając o zachowanie prawidłowego poziomu cukru we krwi.

1 KOMENTARZ

  1. Ja jestem już po 50ce i refleksje mam taka, że jeśli kobieta ma szczęśliwy zwiazek, odchowane dzieci i swoje pasje, to nawet nie ma czasu i ochoty myśleć o dolegliwościach i w ogóle lepiej za dużo nie myśleć o sobie, tyle jest wspaniałych rzeczy do zrobienia, zobaczenia i przeczytania 😉
    Pozdrawiam:-)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here