Zapotrzebowanie kaloryczne na redukcji – odchudzaj się z głową!

1

Zapewne wiesz jak wiele jest błędnych informacji i mitów dotyczących szybkiego odchudzania się. Odchudzające herbatki, diety cud, co w ostateczności okazuje się głodówką. Obiecują ci, że schudniesz 10 kilo w tydzień i będziesz wyglądać pięknie i pełno będzie w tobie witalności i energii. Przede wszystkim nie jest to zdrowe dla naszego ciała i możemy stracić siłę by normalnie funkcjonować, a co gorsza zdrowie. Jak wiec odchudzać się zdrowo?

Zdrowa redukcja masy ciała

Istnieje coś takiego jak deficyt kaloryczny, o którym chcemy ci opowiedzieć w tym wpisie. Ale od początku.

Czym jest kaloria? Jest to jednostka przekładająca masę na energię. Mierzy ona wartość energetyczną pożywienia, czyli jedzenia i picia. Energia wytwarzana przez jedzenie jest nam niezbędna do funkcjonowania – snu, bicia serca, treningów. Czyli wszystko co jemy jest „spalane” w naszym organizmie do codziennych czynności, nie musimy za bardzo się starać, żeby tak się stało, ponieważ jest to naturalny proces funkcjonowania naszego organizmu.

Spożywając odpowiednią ilość kalorii do naszego wieku, płci, aktualnej wagi, ilości masy tłuszczowej w ciele i poziomu aktywności fizycznej nasza waga będzie stała, nie przytyjemy i nie schudniemy, takie rozwiązanie jest najlepsze dla tych, którzy chcą utrzymać wagę. Jeżeli jednak będziemy jeść, czyli przyjmować dawkę kaloryczną dzienną większą niż określa norma, wtedy możemy liczyć się z tym, że zaczniemy tyć. Redukcja kaloryczna w przypadku chudnięcia jest odwrotnie, przyjmując mniej niż wskazuje norma chudniemy.

Jak wdrożyć teorię w życie?

Redukcją nie może być po prostu jedzenie mniejszych porcji lub zaprzestanie jedzenia niektórych posiłków w ciągu dnia. Nie nazwiemy wtedy tego zrównoważoną dietą, ponieważ podchodzi to nawet pod popularną głodówkę.

Tu też nie mamy dobrych wieści, przy takiej diecie będziesz czuć nieustanny głód, co pogorszy twoje samopoczucie, stan zdrowia, przez co powrócisz do starych nawyków, a konsekwencją takich czynów może być efekt jojo. Po co więc narażać się na same negatywy, jak można zrobić to znacznie lepiej.

Rozważ plan posiłków bogatych w składniki odżywcze, dostarczysz sobie wtedy niezbędnych elementów, które utrzymają lub nawet poprawią twoją odporność i energię. Oto przykłady, co możesz wprowadzić w swoją dietę, aby osiągnąć swój zamierzony cel – czyli schudnąć.

Jedz więcej białka zawartego w roślinach strączkowych, mięsie i nabiale. Białko pomaga zwiększyć metabolizm i zmniejsza apetyt, przez co unikniesz podjadania. Słodkie napoje odpadają całkowicie! Zamiast tego wybierz wodę. Napoje gazowane, owocowe posiadają wiele cukru, a nasz mózg nie rejestruje płynnych kalorii, czyli spożywamy ostatecznie ich więcej niż powinniśmy w ciągu dnia. Przy okazji cukier prosty dodaje nam energii dosłownie na chwilę, a później gwałtownie spada.

Zamienienie niezdrowych napojów na wodę da nam znacznie więcej pozytywnych efektów. Woda nawadnia nasz organizm, przyspiesza wchłanianie wartości spożywczych i usuwa toksyny z organizmu.

Ogranicz też przyjmowanie węglowodanów to może pomóc w utracie wagi, zmniejszając apetyt i zmniejszając spożycie kalorii. Na koniec, jeżeli chcesz przyspieszyć odchudzanie, to wystarczy, że rozpoczniesz treningi. To prosty sposób na większe dzienne spalanie kalorii, a przy okazji wzmocnisz swój organizm. Jak widzisz odchudzanie nie jest i nie powinno być zwykłą rezygnacją z jedzenia. Codzienne spożywanie pełnowartościowych posiłków daje nam energię i dobre samopoczucie, a tego z pewnością zawsze nam trzeba.

Zdrowe odżywianie przy pomocy diety pudełkowej

Bardzo dobrym pomysłem na wdrożenie zdrowych nawyków żywieniowych jest ich nauka z dietą pudełkową np. od https://bedietcatering.pl/. Dzięki takim rozwiązaniom nie trzeba samodzielnie komponować dobrze zbilansowanego menu ani przyrządzać posiłków. W tym przypadku posiłki zostaną przygotowane przez doświadczonych kucharzy, a zaplanowane przez prawdziwych dietetyków.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here