Sumienność i zorganizowanie
Aby firma mogła dobrze funkcjonować, musi być odpowiednio zorganizowana. Samym procesem organizacji pracy zajmuje się właśnie liderka, która musi być punktualna i umieć we właściwy sposób rozplanować pracę. Mowa tutaj między innymi o sprawiedliwym podziale obowiązków pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Z jednej strony żaden z nich nie może być przeciążony, z drugiej zaś powinien wykonywać możliwie jak najwięcej obowiązków, zgodnie ze swoją wiedzą czy posiadanym doświadczeniem. Wymarzona liderka musi być sumienna i nie odkładać spraw na ostatni moment. W tym kontekście przydatny może okazać się szczegółowy grafik pracy, dzięki któremu rozplanowanie zadań na dany dzień, także i dla siebie, będzie o wiele łatwiejsze.
Pomysłowość
Managerowie twierdzą, że nie raz przyszło im wręcz stawać na głowie, aby poradzić sobie z konkretnym problemem. Faktem jest, iż pomysłowość na stanowisku lidera to atut, niemniej jednak należy również umieć rozmawiać z innymi członkami zespołu i zachęcać ich wspólnego analizowania i wyciągania wniosków. Liderka musi mieć również pomysł na rozwój firmy czy chociażby działu, którym zarządza. Stagnacja to najgorsze, co może się przytrafić, szczególnie w dzisiejszych czasach. Pomysłowość musi iść tutaj w parze z elastycznością i umiejętności dopasowywania się do trudnych warunków rynkowych. Z drugiej strony dobra liderka powinna mieć pomysł na organizację swojego działu czy nawet na to, jak mogą rozwijać się jej podwładni. Musi również iść z duchem czasu i szukać nowoczesnych rozwiązań tam, gdzie najbardziej ich brakuje. Duży problem sprawia obecnie kwestia rejestracji czasu pracy. Wielu managerów zastanawia się, w jakie sposób poradzić sobie ze spóźniającymi się pracownikami oraz jak w lepszy sposób zorganizować tygodniowy plan pracy. Efektywna rejestracja czasu pracy? Poznaj aplikację inEwi, która pozwoli efektywniej zarządzać zespołem i czasem pracy.
Dobra liderka umie słuchać
Dobra liderka nie jest osobą, która tylko i wyłącznie mówi, a więc wydaje nakazy. W rzeczywistości osoby będące członkami zespołu wymagają od zarządzającej, aby potrafiła wsłuchiwać się w ich potrzeby, a także sugestie. Faktem jest, że opinie innych pracowników mogą okazać się bardzo pomocne w rozwiązywaniu problemów oraz wprowadzaniu różnego rodzaju innowacji. Nie jest dobrze zamykać się na podwładnych i tworzyć pomiędzy nimi, a sobą barierę. Niektóre liderki uznają, że to one mają głos decydujący, i choć rzeczywiście jest to prawdą, to nie oznacza, że nie mogą przy tym słuchać innych. Warto znaleźć czas dla pracownika, jeśli ten prosi o chwilę rozmowy w cztery oczy. Pracownicy przede wszystkim nie mogą bać się swojej liderki. Błędem jest myślenie, że tworzenie niepotrzebnych ścian czy barier spowoduje, że pracownicy będą bardziej szanować osobę, która nimi zarządza. Respektowanie zaleceń czy poleceń jest niezwykle istotne, jednak z drugiej strony liderka powinna stanowić integralną część zespołu zatrudnionych.
Kiedyś rozwiązywałam na studiach test psychologiczny, z którego wynikało, że posiadam cechy przywódcze.