Uzależnienie od cukru, czyli jak wytrzymać bez słodyczy?

798

Przeciętna Polka zjada aż 25 łyżeczek cukru dziennie. W perspektywie roku jest to aż 40 kilogramów! Niestety to właśnie nadmiar cukru w diecie odpowiada za otyłość. Problem ten dotyczy obecnie aż 60% Polaków i z roku na rok wzrasta. Eksperci apelują, by maksymalnie ograniczyć ilość cukru w diecie a najlepiej całkowicie go wyeliminować. Tylko jak to zrobić, skoro uzależnienie od cukru to norma, a próby odstawienia tego popularnego słodzika kończą się przykrymi objawami? Niestety nie ma złotej recepty.

Sprawdza się na pewno systematyczność i rozpoczęcie od źródła problemu, czyli nadmiernej ochoty na słodycze. Jak z nią walczyć?

Jak wytrzymać bez słodyczy? Zmienić spojrzenie na problem

Czekolada to tak naprawdę warzywo, a warzywa wiadomo trzeba jeść 5 razy dziennie. Jak to możliwe?

Czekolada powstaje z nasion kakaowca…A cukier z buraka cukrowego. Innymi słowy jedząc słodycze, jesz…warzywa. 🙂

Oczywiście to żarty. A tak na serio….

uzależnienie od cukru

Uzależnienie od cukru? Uzupełnić niedobory

Żeby zwalczyć uzależnienie od cukru, warto postawić na mądrą suplementację.

Często kłopot wynika z niedoboru chromu, magnezu i witaminy B12. Suplementacja tych składników sprawia, że ochota na słodycze mija.

Uzależnienie od słodyczy. Nie kupować, nie jeść, nie patrzeć, nie myśleć

Rada uniwersalna, tylko problem w tym, że niezwykle trudna w realizacji.

Legenda miejska głosi jednak, że działa. Zatem jest nadzieja.

Od czego zacząć? Od niekupowania gotowych słodyczy. Gdy w domu nie ma nic słodkiego, zwyczajnie nie korci nas, by sięgnąć po zawartość szafki czy szuflady. Łatwiej nam się zmotywować, by przetrwać trudny moment, gdy mamy ochotę na niezdrową przekąskę. Niektórzy w tym momencie idą umyć zęby, inni zaczynają ćwiczyć, a jeszcze inni piją szklankę wody.

Pić dużo wody

I właśnie o wodzie warto napisać dwa zdania.

Często jemy słodycze, bo mylimy głód z pragnieniem. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Każdego dnia powinniśmy wypijać minimum 2 litry wody. To pozwoli nam uniknąć szybkiego zmęczenia, które również bywa powodem podjadania, nierzadko sposobu na poprawę nastroju.

I herbatkę z liści morwy białej

Uzależnienie od cukru skutecznie może usunąć herbatka z morwy białej pita trzy razy dziennie po posiłkach. Świetnie radzi sobie z ochotą na słodycze.

Warto sięgnąć również po herbatkę z pokrzywy, która stabilizuje poziom cukru we krwi i chroni przed podjadaniem.

Zastąpić słodycze

Jeśli masz często ochotę na słodycze, zastąp je owocami, zwłaszcza jabłkami. Sprawdzą się też pestki dyni, słonecznika i orzechy.

Ciekawym pomysłem są także fit ciasta (jaglane brownie, brownie z batatów, ciasto z czerwonej fasoli, fit Raffaello) i zdrowe koktajle z jogurtu i sezonowych owoców.

Kontrolować poziom stresu

A może ochota na słodycze to tak naprawdę wynik stresu? Wcale nie chodzi Ci, by zjeść coś słodkiego, ale by zajadać problemy?

Znajdź sposób na stres, naucz się relaksować w inny sposób niż poprzez jedzenie.

Podliczyć wydatki

Marzysz o nowej torebce lub butach? Być może ciągle nie decydujesz się na zakup, bo brakuje funduszy? Zatem zrób eksperyment i podlicz wydatki na wszystkie słodycze w miesiącu. Możesz się naprawdę zdziwić!

A z cukru przygotuj peeling cukrowy. Cukier stosowany zewnętrznie może zdziałać cuda, wewnętrznie – wręcz przeciwnie.

12 KOMENTARZE

  1. Ja mam problem z tym nałogiem. Jak dla mnie jest tak samo zły jak narklotyki, tylko tutaj łatwiej sobie wybaczamy i dajemy się wciągnąć w to bagno. Bardzo trafne i przydatne porady 😀

  2. A ja jakoś nie stronie od słodyczy. 😉 Nie opycham się nimi, ale jeśli mam na coś ochotę to chętnie coś dziubnę. Zdarza się, że cukier mi troszke spadnie i wtedy kawałeczek np. czekolady stawia mnie na nogi. Oczywiście jem owoce i pije dużo zielonej herbaty. 🙂

  3. Wyeliminowałam problem ze słodyczami wraz ze zmianą sposobu odżywiania się i generalnie życia. Ale jest jeden produkt, który mi został z dawnych czasów i z tym walczę. To czekolada. Co prawda gorzka, 70% kakao, ale zawsze. Sama ją przed sobą chowam:)
    Pozdrowienia serdeczne:)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here