Dieta na wypadanie włosów. Co jeść, by wzmocnić włosy

9

Zdrowe włosy nie są na liście najważniejszych potrzeb. Z punktu widzenia organizmu dużo ważniejsze jest serce, mózg, płuca, do których cenne składniki odżywcze trafiają w pierwszej kolejności. Skóra będąca największym organem i włosy pełniące funkcję ochronną odżywiane są na samym końcu. Dlatego to właśnie na skórze można dojrzeć pierwsze objawy starzenia się organizmu, to włosy informują przede wszystkim o codziennych błędach żywieniowych i zaniedbaniach. Co zatem zrobić, by nasza fryzura miała wszystko, co jej potrzebne? Jak powinna wyglądać dieta na wypadanie włosów?

Jak szybko rosną włosy?

Włosy rosną średnio 1,25 centymetra na miesiąc i 15 centymetrów na rok. Jednak tempo wzrostu nie jest takie samo przez całe życie. Z wiekiem zazwyczaj włosy rosną wolniej. Ponadto na szybkość wzrostu wpływ ma także genetyka, dieta i ogólny stan zdrowia.

dieta na wypadanie włosów

Z wiekiem włosy wypadają

Często mówimy o tym, jak zmienia się skóra wraz z wiekiem, zapominając o tym, że upływ czasu widać także po kondycji włosów. Im jesteśmy starsze, tym trudniej o gęstą, oszałamiającą fryzurę. Choć są szczęściary, które nie narzekają na wypadające włosy, to większość kobiet zauważa większą łamliwość i skłonność do przerzedzania fryzury.

Czy zatem jedyne co nam pozostaje, to pogodzić się z sytuacją? A może istnieją metody, by wzmocnić włosy?

Dieta na wypadanie włosów

Im jesteśmy starsze, tym większą uwagę powinniśmy zwracać na to, co jemy. Wraz z upływem czasu coraz mniej nam uchodzi płazem. Dieta jest ważna niekoniecznie tylko ze względu na spowalniający metabolizm i skłonność do tycia, ale również wspomnianą osłabioną kondycję włosów.

Co zatem jeść, by wzmocnić włosy, zatrzymać nadmierne wypadanie i wspomóc fryzurę w odbudowie?

Dieta na wypadanie włosów: płatki owsiane

Chcesz zatrzymać wypadanie włosów? Rozpocznij dzień od miseczki płatków owsianych. W ten sposób zapewnisz sobie dawkę błonnika, cynku, żelaza, kwasów tłuszczowych PUFA, które stymulują wzrost włosów i sprawiają, że stają się one zdrowsze i lepiej odżywione.

Dieta na wypadanie włosów: orzechy

W ciągu dnia zjedz kilka orzechów, które dostarczą Ci witamin z grupy B – B1, B6 i B9, witaminę E, magnez, białko. Możesz ponadto liczyć na odżywienie skóry głowy i ochronę włosów przed uszkodzeniami powstałymi na skutek działania promieni UV.

28 gramów migdałów dostarcza 37% dziennego zapotrzebowania na witaminę E.

Dieta na wypadanie włosów: jajka

Nasze babcie wiedziały co robią, stosując maseczkę jajeczną na wypadanie włosów. Jajka świetnie wpływają na włosy nie tylko zewnętrznie, ale także od środka. Są cennym źródłem białka i biotyny, dwóch ważnych składników promujących wzrost włosów.

Organizm potrzebuje biotyny do produkcji keratyny, czyli białek włosa. Dodatkowo udowodniono, że biotyna wspomaga wzrost włosów. Jajka dostarczają również selenu i cynku mających dobry wpływ na kondycję fryzury.

Dieta na wypadanie włosów: szpinak

Szpinak jest cennym źródłem żelaza, witaminy A i C oraz białka. Dlaczego warto go włączyć do diety na wypadanie włosów? Powód jest prosty – niedobór żelaza jest częstą przyczyną wypadania włosów. Dodatkowo szpinak dostarcza kwasów omega 3, magnezu, potasu, wapnia i żelaza. Wszystkie te składniki pozwalają zachować zdrową skórę głowy i lśniące oraz odżywione włosy.

Dieta na wypadanie włosów: tłuste ryby

Tłuste ryby takie jak łosoś, makrela, śledź dostarczają kwasów omega3 mających bezpośredni wpływ na tempo wzrostu włosów. Wystarczy zwiększyć spożycie kwasów omega 3 i przeciwutleniaczy, by wspomóc organizm w budowaniu zdrowych, gęstych włosów i piękniej fryzury i zatrzymać nadmierne wypadanie włosów.

Dieta na wypadanie włosów: marchew

Marchew jest cennym źródłem witaminy A, która nie tylko wpływa dobrze na wzrok, ale również poprawia kondycję włosów. Częstym skutkiem niedoboru witaminy A jest wypadanie włosów i wysuszenie skóry głowy. Udowodniono, że witamina A może przyspieszyć wzrost włosów i sprawić, że fryzura zyska na gęstości.

Dieta na wypadanie włosów: jagody

Jeśli chcesz mieć silne włosy, które będą zdrowo rosły, koniecznie włącz do diety jagody, będące cennym źródłem przeciwutleniaczy chroniących przed negatywnym wpływem wolnych rodników prowadzących do wypadania włosów.

Jagody dostarczają również witaminy C, którą wykorzystuje organizm do produkcji kolagenu, białka wzmacniającego włosy i chroniącego przed ich wypadaniem. Witamina C jest również niezbędna do absorpcji żelaza z pożywienia.

Dieta na wypadanie włosów: soczewica

Rośliny strączkowe powinny na stałe gościć w diecie osób chcących mieć gęste i lśniące włosy. Na szczególną uwagę zasługuje soczewica, która dostarcza białka, żelaza, cynku, biotyny i kwasu foliowego przywracającego zdrowie krwinkom czerwonym odpowiedzialnym za transport tlenu i składników odżywczych.

Czy w Twojej diecie jest wszystko, czego potrzeba Twoim włosom?

9 KOMENTARZE

  1. Wydaje mi się, że jem wszystkie z ww. wymienionych rzeczy, a i tak wypadają mi włosy… i to mam wrażenie że coraz bardziej, mając świadomość, że jest teraz przesilenie po lecie i mają prawo się sypać. Jednak dobra dieta, ograniczenie lub całkowita rezygnacja ze śmieciowego żarcia, powinny załatwić ten problem.

  2. Troszeczkę szalejecie, dziewczyny. To są ogólne zalecenia. Tak naprawdę trzeba się skonsultować z dietetykiem. Ja korzystam z usług REKLAMA. Wypełniam wywiad, regularnie przesyłam wyniki badań i konsultuję się. Trzeba wiedzieć co jest przyczyną problemów, zanim zacznie się zmieniać radykalnie dietę. Wcinanie na potęgę „zdrowych” rzeczy może mieć odwrotny do zamierzonego skutek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj